FNM dízel hajómotorok
Az FNM Marine beépített dízel hajómotorokat tervez, fejleszt és gyárt.
A legkorszerűbb, kifejezetten hajómotornak gyártott Common Rail Multijet direkt befecskendezős és változó geometriájú turbófeltöltős diesel motorok teljesen megfelelnek az európai és USA károsanyag kibocsátási előírásoknak.
Új vagy használt hajóba keres motort?
Kicserélné a benzinfaló szörnyeteget gazdaságos, megbízható és nagyobb nyomatékú korszerű dízel hajómotorra? Rendelheti a megfelelő típust meglévő Z-hajtásához, így csak a motort kell cserélni, vagy veheti kompletten valamelyik Mercruiser Bravo Z-hajtóművel, esetleg JetDrive-val. Egyenes kihajtáshoz különféle váltókat is talál, különféle áttételekkel, amely a legalkalmasabb az adott hajóhoz.
Akár szabadidős használatra, ahol a motor elérheti a 350 lóerő teljesítményt, vagy bármilyen kereskedelmi célra, ahol akár 3000 óra/év üzemórát is teljesíthet, ezek az egységek kiváló teljesítményt garantálnak minden üzemi körülmény között.
FNM 13HPE dízel hajómotor
- Teljesítmény [LE] 40-80-110
- Motor fordulatszám [min-1] 4400
- Hengerűrtartalom [l] (in3) 1,3 (76)
- Hengerek száma 4
- Furat/löket [mm] (in) 69,6/82 (2,74/3,23)
- Sürítési arány 17,6:1
- Száraz tömeg TM 485A-val [kg] 203
- Száraz tömeg ZF 485D-vel [kg] 202
- Teljesítmény értékelése B
- Környezetvédelmi megfelelőség RCD Stage II 2013/53/UE
17 445 € – 22 300 €
Az FNM® 4 hengeres 13HPE hajómotorja az 1,3 Multijet II-re, amely kulcsfontosságú termék az autóiparban kis dízelmotor kategóriában. Közös nyomócsöves (Common rail) üzemanyag-befecskendező rendszer – változó geometriájú turbófeltöltő.
Az eredmény egy nagy teljesítmény/hengerűrtartalom arányú egység.
FNM 20HPE dízel hajómotor
- Teljesítmény [LE] 40-100-120-150-180
- Motor fordulatszám [min-1] 4100
- Hengerűrtartalom [l] (in3) 2,0 (119)
- Hengerek száma 4
- Furat/löket [mm] (in) 83,0/90,4 (3,27/3,56)
- Sürítési arány 16,5:1
- Száraz tömeg TM 485A-val [kg] 301
- Száraz tömeg ZF 485D-vel [kg] 312
- Teljesítmény értékelése A
- Környezetvédelmi megfelelőség RCD Stage II 2013/53/UE
20 460 € – 39 360 €
Az FNM® 4 hengeres 20HPE motor a GM B-család platformra épült, amellyel számos kis- és közepes méretű autót szereltek fel Európában. A motor közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendező rendszerű, amelyet egy saját fejlesztésű, kifejezetten ehhez készült elektronikus vezérlőegység vezérel. A motor kicsi, erős és megbízható, a pótalkatrészek könnyen elérhetők.
FNM 30HPE dízel hajómotor
- Max. Teljesítmény 198,5 kW 270 LE 4100 rpm
- Max. Nyomaték 530 Nm 2300 rpm
- Hengerek száma 4 soros
- Lökettérfogat 2.934 cm3
- Furat és löket 95,8×104 mm
- Száraz tömeg 320 kg
- Hűtés víz (két kör)
- Égés Közvetlen befecskendezéses Common Rail
- Indukció Turbófeltöltő és visszahűtő
- Környezetvédelmi megfelelőség RCD Stage II 2013/53/UE
22 600 € – 41 950 €
Az FNM® 4 hengeres 30HPE motor a bestseller F1C platform-ra épül. A motor közös nyomócsöves (Common rail) üzemanyag-befecskendező rendszert használ, amelyet egy saját fejlesztésű, kifejezetten erre a célra készült elektronikus vezérlőegység vezérel.
Az eredmény egy nagy teljesítmény/lökettérfogat arányú egység.
FNM 42HPE dízel hajómotorok
- Max. Teljesítmény 257 kW 350 HP 3800 rpm
- Max. Nyomaték 700 Nm 71.4 Kgm 2700 rpm
- Hengerek száma 6 soros
- Lökettérfogat 4.164 cm3
- Furat és löket 94×100 mm
- Száraz tömeg 460 kg – 1014 lbs
- Hűtés víz (két kör)
- Égés Közvetlen befecskendezéses Common Rail
- Indukció Turbófeltöltő és visszahűtő
- Környezetvédelmi megfelelőség RCD Stage II 2013/53/UE
33 900 € – 52 000 €
Az FNM® 6 hengeres 42HPE motor 4 ütemű turbófeltöltős és utóhűtéses, közvetlen befecskendezéses dízelmotor elektronikusan vezérelt közös nyomócsöves (common-rail) befecskendezéssel. A hűtést külön zárt- és sósvíz-kör szabályozza.
Kenőolaj-, víz- és levegőáramkörök a külső rugalmas csövek minimálisra csökkentésével lett kialakítva.
FNM Diesel-Hybrid rendszerek
dízel
Zöld Erő – Blue Hybrid 😉
A diesel-hybrid rendszer egyesíti a dízel- és az elektromos motorral kapcsolatos összes előnyt: sebesség, erő, hosszú üzemidő, nulla károsanyag-kibocsátás, csend és csökkentett hullámkeltés. A hajó mozgás közben könnyen átválthat egyik üzemmódból a másikba, és szennyezés nélkül áthaladhat védett tengeri területeken. Sőt, a hagyományos motort használva, navigáció közben az elektromos motor képes energiát termelni, csökkentve a mólón történő töltéshez szükséges időt.
ÜZEMELÉSI IDŐ
1 órától 4 óráig LiFePO4 akkumulátorral, 1,5 mm vastag inox acéldobozba helyezve.
FELHASZNÁLÓI FELÜLET
4,3”-os színes kijelző mutatja az összes motor/generátor adatot, az akkumulátor állapotát, és a navigációhoz, valamint a teljes rendszer vezérléséhez szükséges paramétereket.
ELÉRHETŐ TELJESÍTMÉNY
10-30 kW teljesítmény, 100%-os kimeneti teljesítménnyel több mint 1 percig.
Hanex kft
+36 1 278 2756
+36 30 940 7734
1213 Budapest
Jázminos u. 11.
info@hanex.hu